W sierpniu 2021 Google dokonało aktualizacji algorytmu dla znaczników title na stronach internetowych. Ta aktualizacja koncentruje się na tym, jak Google widzi tytuły stron (meta title) i nagłówki H1.
Roboty Google przepisują znaczniki tytułu stron w wynikach wyszukiwania, często zastępując tekst znacznikiem H1 lub najbardziej dopasowanym tekstem ze strony. Google twierdzi, że ma to na celu poprawę doświadczenia użytkownika i zmniejszenie spamerskich taktyk stosowanych przez niektóre strony internetowe, aby uplasować się wyżej niż wysokiej jakości treści.
Aktualizacja Google dla tytułów stron
Google uaktualniło sposób prezentowania meta tytułów w wynikach wyszukiwania. Teraz roboty Google będą używać tekstu, który użytkownicy widzą po otwarciu strony internetowej. Jest to jedna z wielu aktualizacji, które Google wprowadziło w ostatnim czasie, aby ich algorytmy i lista wyników wyszukiwania były bardziej trafne, dając użytkownikom jeszcze lepsze doświadczenie.
Przy określaniu tytułu strony, Google weźmie pod uwagę tekst, który jest duży i dobrze widoczny dzięki znacznikom H1, a także wszelkie inne treści zawarte w witrynie, takie jak tagi stylów lub nagłówki sekcji – a nie tylko to, co widać podczas przeglądania wyników wyszukiwania. Podczas przepisywania tytułów stron, Google może brać również pod uwagę teksty z linków prowadzących do danej strony!
Kiedy Google może zmienić tytuł Twojej strony?
Po zakończeniu aktualizacji algorytmu, znaczniki title są teraz wyświetlane na 87% stron internetowych, a nie 80% jak wcześniej. Kiedy Google może zmienić znacznik title dla strony?
- Na stronie występuje w połowie pusty tytuł np. gdy duże witryny używają szablonów do tworzenia tytułów stron internetowych i czegoś w nich brakuje np. nazwy produktu.
- Strona zawiera nieaktualne tytuły, np. niektóre informacje mogą być powtarzane rok do roku, ale tytuły stron nie są aktualizowane, aby odzwierciedlić najnowszą datę np. najlepsze polskie uczelnie w 2020 roku. W takiej sytuacji Google zaktualizuje tytuł strony, aby być na bieżąco.
- Znaczniki title na stronie są niedokładne lub wprowadzające w błąd. Google robi to, ponieważ czasami strona ma dynamiczną zawartość, ale na stronie ustawione są statyczne tytuły stron np. jeśli strona ma dynamiczną zawartość, która nie odzwierciedla dokładnie tego, co użytkownicy zobaczą po wejściu na Twoją stronę z wyników wyszukiwania – Google może zmodyfikować te domyślne tytuły, aby użytkownik wiedział dokładnie, co znajduje się na stronie.
- Google widzi na Twojej stronie wiele różnych stron z dotyczących tej samej rzeczy, wyszukiwarka zmieni zduplikowane znaczniki tak, aby były unikalne i możliwe do odróżnienia dla użytkownika np. wątek na forum o różnych sezonach tego samego serialu.
W celu uzyskania lepszej pozycji w wyszukiwarce Google należy podążać za aktualnymi trendami i odpowiednio aktualizować zawartość strony. Warto pamiętać, że Google przywiązuje większą wagę do dokładnych informacji o tym co znajduje się na stronie. Zatem należy dbać o unikalne i dokładne tytuły, aby były zgodne z tym co użytkownik zobaczy gdy odwiedzi Twoją witrynę.