Atrybut alt jest znacznikiem HTML, który jest używany do opisania zawartości obrazu. Wyszukiwarki używają tej informacji do celów indeksowania i katalogowania, więc powinna ona być jak najbardziej szczegółowa i określać, co chcesz pokazać za pomocą swojego zdjęcia.
Dzięki dodaniu atrybutów ALT do obrazków na stronie możliwe jest, że Twoje grafiki będą miały wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Atrybuty ALT to krótkie opisy obrazów na stronie internetowej w formie kodu HTML. Atrybuty ALT obrazów informują o tym, co przedstawiają lub zawierają.
Atrybut ALT a słowa kluczowe
Niewiele stron internetowych dobrze plasuje się w wynikach wyszukiwania Google, ponieważ optymalizują one obrazy za pomocą znaczników alt.
Podczas przypisywania atrybutu ALT obrazka, unikaj upychania dużej ilości fraz kluczowych i uważaj na spamowanie frazami rozdzielanymi przecinkami. Opis powinien być szczegółowy, ponieważ wyświetla się również dla osób z wadami wzroku.
Atrybut ALT powinien zawierać najważniejsze słowo kluczowe oraz tekst opisujący daną grafikę. W rezultacie zwiększysz ruch na swojej stronie z wyszukiwania grafiki i zdobędziesz więcej klientów, którzy potrzebują lub chcą tego, co jest oferowane poprzez dodanie tych słów kluczowych do tego pola opisu na zdjęciach na swojej stronie.
Podczas optymalizacji obrazów warto uzupełnić również title obrazka. Po najechaniu na grafikę pojawia się tekst, który różni się od tego, co jest zapisane w pliku strony internetowej w polu “alt”. Znacznik tytułu może być często używany do oferowania informacji opisowych bez wpływu na pozycję w rankingu dla słów kluczowych.