O czym myślisz, gdy ktoś mówi “marketing internetowy?” Reklama, reklama wszędzie! Ale nie obawiaj się. Digital marketing jest skutecznym sposobem promowania firmy i dotarcia do różnych ludzi w sposób, który działa dla nich — w tym tych, którzy nawet nie mają połączenia z Internetem poza ich telefonem lub tabletem.
Czym jest Digital marketing?
Digital marketing jest potężnym narzędziem do poszerzania bazy klientów. Realizuje to zadanie w najbardziej efektywny czasowo i ekonomicznie sposób, wykorzystując różne urządzenia elektroniczne, takie jak radia, telefony (stacjonarne lub komórkowe), telewizory, itp. do dzielenia się informacjami z potencjalnymi klientami.
Marketing cyfrowy (eng. Digital marketing) obejmuje również wszelkie działania prowadzone online, które mogą obejmować zarówno cyfrowe kampanie reklamowe na platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Google Adwords.
Innym przykładem reklamy w digital marketingu są wyszukiwarki, które kierują ruch z powrotem do strony internetowej firmy, a także w tym kampanie e-mailowe wysyłane w całej cyberprzestrzeni skierowane do ludzi, którzy mogą być zainteresowani tym, co masz dostępne na sprzedaż w oparciu o ich historię przeglądania stron w internecie.
Digital marketing to reklama za pośrednictwem kanałów cyfrowych, takich jak internet. W zakres digital marketingu wchodzą takie elementy jak:
- Pozycjonowanie (SEO), które często jest powiązane z reklamami, które można zobaczyć w wyszukiwaniach Google lub mediach społecznościowych;
- Search Engine Marketing (SEM) – SEM to proces wykorzystywania płatnej reklamy online w celu zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarkach.
- Pay-Per-Click (PPC) – PPC, alternatywna metoda dla SEO i SEM, polega na tym, że firmy płacą tylko wtedy, gdy ktoś kliknie ich reklamę.
- Social Media Marketing (SMM) – SMM odnosi się do marketingu produktów lub usług poprzez kanały mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter.
- Content Marketing oznacza publikację i dystrybucję treści tekstowych, wideo lub audio do klientów online poprzez blogi, wideo lub podcasty.
- Reklama natywna polega na wtapianiu materiałów marketingowych w medium, tak aby miały one równe znaczenie z przekazywanymi wiadomościami, takimi jak teksty sponsorowane, w których jedna firma będzie sponsorować inne reklamy swoich produktów/usług.
- Marketing afiliacyjny — Afilianci mogą zarabiać pieniądze podczas promowania ofert innych reklamodawców poprzez kierowanie odwiedzających do stron sprzedażowych, za pośrednictwem tzw. linków afiliacyjnych. Afiliacja umożliwia dzielenie się dochodami i płacenie za sprzedaż (PPS) w ramach wspólnej sieci.
- E-mail marketing polegający na wysyłaniu do klientów e-maili z promocjami, które mogą ich zainteresować.
Czy warto zainwestować w Digital marketing?
Digital marketing to nowy sposób komunikacji z klientem w dzisiejszych czasach. Czy wiesz dlaczego? Oto trzy powody, które sprawiają, że Twoja firma musi korzystać z cyfrowych strategii i taktyk:
- Jest to tańsze niż tradycyjne metody reklamy, takie jak druk lub reklamy telewizyjne;
- Wiadomości cyfrowe mogą być dostosowane do preferencji użytkowników (możesz wyświetlać reklamy na telefonie lub komputerze);
- Internet ma nieskończony zasięg w platformach mediów społecznościowych , takich jak Facebook, Twitter, Instagram itp. co oznacza, że każda firma może potencjalnie znaleźć swoich klientów, gdziekolwiek się poruszają.
Inne korzyści płynące z wykorzystania digital marketingu w Twojej firmie to w przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu, reklama cyfrowa może dotrzeć do klientów na całym świecie. Jest on dostępny dla ludzi wszystkich narodów i kultur, ponieważ istnieje na globalnej platformie, takiej jak Internet.
Dane z kampanii online są stale zbierane. Wiesz, które reklamy są najskuteczniejsze i kto je oglądał. Z tak wielu punktów danych do pomiaru z można mieć pewność, nie tylko w to, co robisz, ale także jak skuteczne były działania dla osiągnięcia większej liczby klientów!
Internet daje marketerom szansę na prawdziwe zagłębienie się w analitykę — mają oni dostęp do szczegółowych informacji na temat wszystkiego, od reklam Google AdWords poprzez reklamy na Facebooku czy promocje na YouTube. Wszystkie te statystyki pozwalają menedżerom analizować każdy aspekt ich kampanii z łatwością, co oznacza, że żaden kamień nie pozostanie bez echa podczas szukania nowych dróg naprzód!
Era cyfrowa to ekscytujący czas dla marketerów, strategów i kadry zarządzającej. Twoja firma może być na bieżąco z trendami rynkowymi, stosując strategie, które można łatwo dostosować w razie potrzeby. Konsumenci chcą mieć możliwość interakcji na swoich warunkach, więc będą bardziej zaangażowani w Twoją markę, jeśli zapewnisz im przestrzeń online, w której rozmowy odbywają się wśród rówieśników lub w interakcji jeden na jeden z marką, ale także możliwości dla obsługi klienta!
W marketingu cyfrowym SEO i Google Ads są najlepszym połączeniem na zapewnienie, aby Twoja strona lub sklep internetowy były widoczne na wszystkich trzech stronach wyników wyszukiwania.
Organiczne wyszukiwania pojawią się poniżej płatnych reklam z niebieską czcionką, co oznacza, że są one bezpłatną reklamą dla Ciebie; reklamy z płatnych list pojawiają się z czarnym dopiskiem “reklama”, które wyświetlają się na górze pierwszej strony, więc bez względu na to, gdzie ktoś zaczyna szukać produktów takich jak Twoje, istnieje duża szansa, że się pojawią!