Wyszukiwarka Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. W ciągu sekundy potrafi wyrzucić z siebie mnóstwo wyników wyszukiwania dla interesującego nas zapytania. Działanie wyszukiwarki, składa się z kilku etapów: pobierania danych o stronach internetowych, indeksowania stron internetowych, tworzenia bazy danych i wyświetlania wyników wyszukiwania.
Każda strona internetowa musi przejść przez te etapy, aby pojawić się w wynikach wyszukiwania Google.
Jak działają wyszukiwarki internetowe?
Wyszukiwarka składa się z czterech części: pająków, baz danych, indeksów i właściwego programu wyszukującego. Pająki to roboty, których jedynym zadaniem jest czytanie stron internetowych dla użytkownika poprzez analizowanie kodu, a nie znaczników HTML, jak robiłby to człowiek.
Kiedy użytkownik wpisuje zapytanie, Google stara się znaleźć jak najdokładniejszą odpowiedź, biorąc pod uwagę wiele czynników. Analizując swoje wyniki wyszukiwania, użytkownicy mogą ocenić, która z nich jest bardziej trafna na podstawie tego, jak została sklasyfikowana i jakich informacji szukają.
Algorytm Google jest tak skonstruowany, że najdokładniejsza odpowiedź pojawia się jako pierwsza. Google określa, jak bardzo autorytatywna jest dana witryna, a jeśli istnieje wiele witryn o identycznym autorytecie, Google bierze pod uwagę inne czynniki, takie jak wynik PageRank, unikalność treści, ilość linków prowadzących do witryny itp., aby określić, który wynik powinien być wyżej sklasyfikowany.
Algorytm wyszukiwarki Google zmienia się w czasie, tak aby wyniki wyszukiwania były jak najbardziej zbliżone do zapytań użytkowników. Wyszukiwarka Google jest narzędziem tekstowym do znajdowania informacji w internecie.
Aby znaleźć witryny pasujące do zapytania, Google analizuje wszystkie słowa i frazy wpisane przez użytkownika w polu wyszukiwania, a następnie na podstawie tych słów kluczowych określa, które witryny mogą być odpowiednie na podstawie sposobu ich napisania.
Jak działa algorytm Google?
Aby Twoja witryna częściej pojawiała się w wynikach wyszukiwania i miała lepszą pozycję w rankingu, wykonaj następujące kroki:
- Skonfiguruj swoją stronę tak, aby szybko się ładowała.
- Dostosuj stronę dla urządzeń mobilnych. -Upewnij się, że treść automatycznie dostosowuje się do różnych rozmiarów ekranu, tak aby była czytelna na mniejszych urządzeniach, takich jak telefony czy tablety.
- Zamieszczaj przydatne treści, które przyniosą korzyści czytelnikom, takie jak poradniki lub informacje badawcze związane konkretnie z ich branżą/zawodem/dziedziną zainteresowań (używaj odpowiednio słów kluczowych).
- Postępuj zgodnie z wytycznymi SEO, używając tytułów z wartościowymi opisami zamiast “upychania” w treści słów kluczowych.
Algorytm Google analizuje słowa użyte w zapytaniu, dopasowuje je do informacji pasujących do danego słowa lub frazy, sprawdza ranking stron, korzystając z własnego systemu punktacji za jakość i trafność, a następnie znajduje kontekst na podstawie słów kluczowych z wprowadzonego zapytania.
Podczas wyszukiwania, Google bierze pod uwagę miejsce, w którym się znajdujesz, a także historię Twoich ostatnich wyszukiwań, aby pokazać to, co uważa za najlepsze dla Ciebie w danym momencie.