Algorytm YouTube weryfikuje słowa kluczowe, które pojawiają się w nazwie pliku, a także w zawartości filmu, jego tytule, opisie i tagach. Jeśli chcesz dobrze pozycjonować się w YouTube, postaraj się naturalnie używać słów kluczowych już na samym etapie tworzenia filmu, na przykład w treści swoich wypowiedzi.
Co możesz zrobić, żeby dobrze się pozycjonować na YouTube? Otóż:
- Skorzystaj z wyszukiwarki YouTube i podpowiedzi, które ukazują się po wpisaniu frazy, na którą chcesz się pozycjonować.
- Sprawdź wyniki wyszukiwania YouTube i wybierz najbardziej pasujące słowa kluczowe dla twojego filmu.
- Sprawdź potencjał i trudność słów kluczowych w narzędziu YouTube Keyword Tool.
- Wybierz jedno główne słowo kluczowe, które umieścisz na początku tytułu oraz w pierwszym zdaniu opisu filmu. Dobierz długość tytułu na około 70 znaków ze spacjami.
- Rozwiń opis filmu o dodatkowe 500 znaków ze spacjami z wykorzystaniem powiązanych słów kluczowych.
- Dodaj w opisie filmu: timestampy, fajne emotikony, linki do mediów społecznościowych i swojej oferty.
- Dodaj 3-5 hasztagów w opisie filmu podając wcześniej wybrane słowa kluczowe do generatora hashtagów.
- Dodaj 5-8 tagów do filmu. Pierwszy tag to główne słowo kluczowe, a kolejne tagi to powiązane słowa kluczowe opisujące w 2-3 wyrazach tematykę, kategorię i zawartość filmu. Do stworzenia tagów skorzystaj z generatora tagów.
- Dodaj film do kategorii tematycznej. Zobacz, jak dodać film do kategorii.
- Dodaj dedykowaną miniaturę dla filmu w rozmiarze 1280 × 720 px z umieszczeniem w grafice głównego słowa kluczowego. Format .jpg lub .png.
- Dodaj napisy do filmu. Zobacz, jak dodać napisy do filmu.
- Dodaj angażujące powiadomienia do filmu. Zobacz, jak dodać powiadomienia do filmu.
- Opublikuj link do filmu w mediach społecznościowych, na stronie internetowej, zamieść w newsletterze i innych kanałach.
Dobór słów kluczowych i długości tytułu filmu
Aby dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania, skorzystaj z wyszukiwarki na stronie Youtube wpisując słowa kluczowe, na które chcesz się pozycjonować. Sprawdź, czy w wynikach wyszukiwania pojawia się content podobny do Twojego. Zbierz grupę powiązanych słów kluczowych, a następnie sprawdź ich potencjał i konkurencyjność.
Rekomendowaną praktyką jest wybranie głównej frazy kluczowej oznaczonej przez algorytm jako „łatwa”, ponieważ efektywniej jest budować widoczność z prostych fraz, jeśli nasze konto nie posiada jeszcze wielu obserwujących i filmów tematycznych.
Słowo kluczowe na, które się pozycjonujemy, zamieszczamy na początku tytułu. Sugerowana długość tytułu dla filmu na YouTube powinna wynosić około 70 znaków. Jest to optymalna ilość znaków dopasowana do różnych rozdzielczości ekranu.
Skorzystaj z narzędzia do sprawdzenia długości znaków, żeby tytuł filmu dobrze wyświetlał się na wszystkich urządzeniach.
Przygotowanie opisu filmu na YouTube
Podczas przygotowywania własnego opisu do filmu, wykorzystaj poniższe wskazówki:
- Postaraj się w pierwszym zdaniu opisu zamieścić główne słowo kluczowe. Opisz swój film w szczegółach, wykorzystując powiązane słowa kluczowe na 200 znaków. Długość całego opisu powinna wynosić około 500-800 znaków.
- Dodaj w opisie filmu timestampy. Podziel film na co najmniej 3 rozdziały z trzema unikalnymi tytułami, aby ułatwić użytkownikowi korzystanie z treści.
- Dodaj linki do mediów społecznościowych i innych stron. Stosuj emotikony np. jako wypunktowanie.
- Dodaj na końcu opisu hashtagi powiązane z tematyką filmu. Skorzystaj w tym celu z narzędzia do wyszukiwania hashtagów.
Dodatkowe elementy SEO
Aby zwiększyć widoczność swojego filmu, możesz zastosować dodatkowe działania wspierające SEO:
- Dodaj swój film do kategorii odpowiadającej tematyce filmu. Zobacz, jak dodać kategorię do filmu.
- Dodaj do filmu tagi zawierające słowa kluczowe. Wybierz 5-8 tagów, dodaj główną frazę kluczową oraz powiązane słowa kluczowe. Tagi możesz dobrać, korzystając z narzędzia do generowania tagów.
Dodaj napisy oraz powiadomienia do filmu. Zobacz, jak dodać napisy do filmu oraz jak dodać karty powiadomień.
Rodzaje powiadomień dla filmów:
- Karty kanałów, które kierują widzów do innego kanału.
- Karty finansowania dla fanów, aby poprosić widzów o pomoc w tworzeniu Twoich treści wideo.
- Karty z linkami, które kierują widzów do zewnętrznej strony, zatwierdzonej platformy crowdfundingowej lub zatwierdzonej platformy sprzedaży towarów.
- Karty sondażowe, które stawiają pytanie widzom i pozwalają im głosować na odpowiedź.
- Karty z filmami lub playlistami, które odsyłają do innych treści YouTube tego typu.
Jaka powinna być długość filmu na YouTube?
Średnia długość filmu dla 10 najpopularniejszych materiałów na YouTube to 4 minuty 20 sekund. Jednak rekomendowana długość filmu, może się to różnić w zależności od niszy, w jakiej publikujemy swój materiał. Warto, więc sprawdzić też długość filmów w wynikach wyszukiwania dla interesującej nas grupy odbiorców.
Inne czynniki rankingowe dla filmów
To jak będzie pozycjonował się film na YouTube, mają również wpływ linki z innych stron. Warto więc zamieszczać link do naszego filmu na innych stronach (np. Social mediach), a także zamieścić go na swojej stronie, dodać link w stopce maila czy dodać do newslettera.
Innym czynnikiem, który warto wziąć pod uwagę przy pozycjonowaniu filmu na YouTube, są lajki, komentarze i wyświetlenia filmu. Zatem staraj się stosować techniki zachęcające użytkowników do interakcji z filmem.