Content intelligence to nowe podejście do content marketingu, które wykorzystuje systemy i oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji do przekształcania danych w tworzenie ukierunkowanych na użytkownika i wyszukiwarkę treści. Content intelligence pozwala marketerom i wydawcom analizować skuteczność ich kampanii marketingowych na podstawie historycznych wskaźników, takich jak współczynnik klikalności, konwersji czy średni czas spędzony na stronie.
Marketerzy mogą wykorzystywać dane o tym, w co ludzie klikali w przeszłości, aby dowiedzieć się, które artykuły będą interesujące dla klientów na podstawie ich preferencji. Ponieważ preferencje ludzi zmieniają się z czasem, systemy AI mogą na przykład mierzyć ich zainteresowania i odpowiednio dostosowywać kampanie marketingowe.
Na przykład, magazyn cyfrowy może automatycznie wysyłać czytelnikom aktualizacje o artykułach, które mogą ich zainteresować na podstawie ich wcześniejszych interakcji z podobnymi treściami.
Czym jest Content Intelligence?
Content Intelligence to innowacyjne podejście do content marketingu, które wykorzystuje systemy sztucznej inteligencji do przekształcania danych w użyteczne spostrzeżenia w celu optymalizacji strategii firmy w zakresie angażowania klientów za pośrednictwem treści na stronie.
Jest to pierwszy krok w marketingu treści opartym na danych. Zamiast polegać na przeczuciach, firmy mogą teraz badać i analizować swoje dotychczasowe interakcje z klientami, aby uzyskać wgląd w to, co preferują.
Dzięki sztucznej inteligencji napędzającej te systemy marketerzy mogą podejmować strategiczne decyzje na podstawie twardych faktów dotyczących tego, w co ludzie najchętniej klikają i z czym wchodzą najchętniej w interakcję.
Wykorzystanie oprogramowania ze zintegrowaną sztuczną inteligencją w celu przewidywania spostrzeżeń na temat strategii treści firmy jest znane jako Content Intelligence. Sztuczna inteligencja może pobierać różne punkty danych i ekstrapolować na ich podstawie swoje wnioski.
Content Intelligence to wykorzystanie sztucznej inteligencji do przewidywania spostrzeżeń na temat określonych strategii treści.
Content intelligence w marketingu treści
Content intelligence to zestaw praktyk, które składają się na to, aby Twoje treści były bardziej wartościowe. Obejmuje on audyty, personalizację kupujących, optymalizację kanałów i stron internetowych pod kątem wzrostu konwersji, a także analizę mediów społecznościowych, aby mieć oko na to, co ludzie mówią o Twojej marce.
Analiza konkurencji daje pewność, że jesteś o krok do przodu, ponieważ widzisz, dokąd zmierzają inni, dzięki czemu podejmujesz najlepsze możliwe decyzje!
Content Intelligence pomaga w tworzeniu lepszej jakości treści dzięki wielu praktykom, takim jak optymalizacja kanałów i analiza stron internetowych, które mogą pomóc w generowaniu większych przychodów w dłuższej perspektywie, bez konieczności poświęcania dodatkowej energii lub czasu na wymyślanie nowych pomysłów, ponieważ wszystko już mamy pod ręką.
Content intelligence jest istotną częścią tworzenia wysokiej jakości treści. Obejmuje procesy, które są niezbędne, aby dowiedzieć się, czego chcą Twoi klienci i gdzie można ich znaleźć, aby zwiększyć zaangażowanie poprzez odpowiednie, interesujące i angażujące posty.
Jest to zestaw praktyk, które można zastosować do treści. Należą do nich audyty, personalizacje, strategie optymalizacji kanałów i platform analitycznych (zarówno mediów społecznościowych, jak i strony internetowej), a także monitorowanie potencjalnych konkurentów na rynku.
Celem Content Intelligence jest uzyskanie wyższej jakości treści dzięki zastosowaniu tych metod osobno lub razem.
Czy warto zainwestować w Content intelligence?
Pomyśl o tym, kiedy ostatnio używałeś strony internetowej do czegoś, na przykład do otwarcia poczty. Prawdopodobnie nie musiałeś przeglądać całej tej zawartości i klikać w każdy drobiazg, aby znaleźć to, czego szukałeś — to było bardzo proste!
Dzieje się tak dlatego, że obecnie strony internetowe wykorzystują algorytmy, które pomagają im dokładnie określić, gdzie znajdują się użytkownicy, gdy odwiedzają ich stronę, dzięki czemu mogą serwować odpowiednie informacje na podstawie preferencji swoich użytkowników.
Content intelligence to po prostu inna nazwa procesu zwanego “eksploracją danych” lub przetwarzaniem zbiorów danych za pomocą komputera przy użyciu algorytmu, który pomaga witrynom wiedzieć, kto odwiedza ich strony i jak często ludzie wchodzą w interakcję z określonymi częściami tekstu lub obrazami.
Firmy uzbrojone w taki wgląd we wzorce zachowań klientów, są w stanie bardziej efektywnie zarządzać procesem dystrybucji treści.
W związku z szybkim rozwojem technologii i jej zdolności do rozumienia treści ludzi", powstała nowa forma inteligencji zwana "inteligencją treści". Inteligentna treść jest wtedy, gdy rozumie samą siebie — co obejmuje również to, jak skutecznie komunikuje wiadomości/emocje.

Content intelligence to sztuka wykorzystywania atrakcyjnych, wysokiej jakości treści w celu przyciągnięcia i konwersji klientów. Zwiększenie konwersji dzięki ukierunkowanemu czytelnictwu — zidentyfikowanie popularnych tematów istotnych dla docelowych odbiorców, może pomóc w kierowaniu większego ruchu na naszą stronę, generując jednocześnie wyższy poziom konwersji (więcej leadów).
Dzięki Content Intelligence uzyskasz również dogłębne zrozumienie tego, jaki typ informacji powinieneś dostarczać swoim klientom, dzięki czemu mniej czasu marnujesz na badanie potrzeb klienta, a więcej czasu możesz poświęcić na zaspokajaniu tych potrzeb!