Jednorożec SEO 🦄 w 3 punktach:
- Jednorożec SEO to zabawa Seowców w poszukiwanie najważniejszych czynników rankingowych Google, czyli Jednorożca SEO.
- Zabawa w Jednorożca SEO polega na znalezieniu się jak najwyżej na listy wyników wyszukiwania w Google na hasło: “Jednorożec SEO”, bez pozyskiwania linków zewnętrznych.
- Ten, którego strona znajduje się najwyżej w wynikach wyszukiwania, posiada najskuteczniejszą wiedzę na temat czynników rankingowych Jednorożca SEO.
Czym jest Jednorożec SEO w pozycjonowaniu?
Jednorożec SEO w pozycjonowaniu oznacza najważniejsze czynniki rankingowe on-site wyszukiwarki Google.
Czynniki rankingowe Jednorożca SEO są wykorzystywane przez Specjalistów SEO do oceny jakości linkowania wewnętrznego oraz reputacji domeny.
Eksperyment z Jednorożcem SEO polega na testowaniu wrażliwości zakładanych czynników na stronie w odniesieniu do pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Jak powstał Jednorożec SEO?
Zabawa z Jednorożcem SEO została zapoczątkowana przez Szymona Słowika z Takaoto butikowa Agencja SEO, który przygotował wpis o pozycjonowaniu mało konkurencyjnych fraz takich jak “jednorożec seo”. Poniżej znajduje się komentarz Szymona do przeprowadzonego testu:
To i tak bez znaczenia, bo stopień optymalizacji, to jedno, a moc domeny wynikająca z jej profilu linków to drugie.
Następnie temat został poruszony przez Tomasza Wieliczkę CEO Xann Marketing na Festiwalu SEO 2021. Później Tomasz na grupie SEO/SEM Polska zapoczątkował rywalizację o zdobycie najwyższej pozycji w organicznych wyszukiwania dla frazy “jednorożec seo”. Zobacz jego wpis o Jednorożcu SEO na Facebooku.
Czym NIE jest Jednorożec SEO?
Jednorożec SEO to niewidzialne czynniki rankingowe Google, które opierają się na kreowaniu pozytywnego doświadczenia użytkownika i działaniu zgodnie z wytycznymi od Google tzw. White Hat SEO.
Na jakich stronach NIE znajdziesz Jednorożca SEO?
- Poruszają wiele różnych niezwiązanych ze sobą tematów.
- Wprowadzają w błąd szukającego.
- Nie zawierają przydatnych informacji.
- Odpowiedzi nie odnoszą się do intencji szukającego.
Czynniki rankingowe Jednorożca SEO
Na podstawie materiału wideo powyżej i swojego doświadczenia z tą stroną, możesz porównać jej pozycję w Google z najważniejszymi czynnikami rankingowymi wg Ahrefs:
- Czy znalazłeś na tej stronie to, czego szukałeś?
- Czy strona jest według Ciebie wiarygodna?
- Czy strona ładuje się dobrze i jest wystarczająco szybka?
Jeśli odpowiedź brzmi TAK, to znalazłeś właśnie Jednorożca SEO. Gratulacje. 😄
Jednorożec SEO a wyniki wyszukiwania
Co jest najważniejszym czynnikiem rankingowym dla Jednorożca SEO? Czy ilość słów na stronie ma znaczenie? Zobacz porównanie ilości słów na stronie dla pierwszej strony wyników wyszukiwania.
Jak możemy zauważyć, pierwsza strona wyników wyszukiwania dla Jednorożca SEO, jest bardzo zróżnicowana pod kątem ilości słów na stronie.
Co zatem z Domain Rating, albo ilością domen odsyłających? Według założeń, strony na zapytanie “jednorożec seo” miały nie zawierać żadnych linków przychodzących. Jednak kilka stron w TOP 5 pozyskało naturalne linki.
Czy jest coś interesującego w tym zestawieniu? Na pewno ilość odsyłających domen. W tym przypadku strona znajdujące się na pierwszym miejscu posiada ich, aż trzy. Wyniki wyszukiwania na drugim i trzecim miejscu mają po jednej domenie odsyłającej.
Natomiast jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania i Domain Rating, to jest on bardzo zróżnicowany i znajduje się w zakresie od 3 do 65 według narzędzia Ahrefs.